Tijdens mijn bespreking kwam ik er achter dat, dat beeld voor de anderen een uitleg nodig had. Als je het verhaal niet kent kun je het portret niet lezen zoals ik het kan lezen. De andere voor zich sprekende foto sloeg meer aan. Ik kreeg vandaag wederom positieve feedback. Ik kan niet ontkennen dat dit een goed gevoel geeft. Maar aan de andere kant voel ik ten aanzien van mezelf hier ook een druk ontstaan om de positieve feedback te kunnen evenaren.
Belangrijk leerpunt is voor mij ook vanuit de beeldlezer/ ontvanger te denken. Kijken naar het standpunt. Wat wil ik zeggen en hoe komt dat het beste over. Hoe wordt mijn beeld gelezen. De afgelopen weken heb ik beter leren selecteren. Vandaag was dit ook een hele beproeving.
(De foto die te veel was uitgelicht in het gezicht) Ik vind hem erg mooi door de reflectie. Maar ik ben dan ook helemaal verzot op reflecties. Omdat door de flits het gezicht zo uitgebleekt was heb ik ervoor gekozen het beeld om te zetten in zwart wit. Ook dit is voor mij een leerpunt omdat ik niet snel iets verander aan een foto. Zelfs niet de tot discussie behorende herkadering. Moet ik me toch eens voor open stellen!
In de middag op school aan het stoeien geweest met de geluidslagen in de film. Heb de film iets aangepast en dat was niet helemaal de bedoeling. Ik ben tevreden en het resultaat vind ik een goed begin. Al met al een goede oefening en leuk om te doen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten